top of page

עודכן: 17 באוק׳ 2020

תשובת רש"ת מצורפת בסוף מכתב היו"ר למטה



סוני שלום,

ג.נ.

בקשה לעדכון נוטאם (הודעה לצוות אוויר) - על איסור כניסה לישראל משדה התעופה חיפה ועל החובה לחזור דרך נתבג

אגודת התעופה הכללית קיבלה לאחרונה מספר פניות בהן ציינו הפונים, כי לא מאפשרים להם לחזור מחו"ל דרך שדה התעופה חיפה, זאת לאור נוטאם אשר אוסר על כניסה לישראל, אלא דרך נמל התעופה בן גוריון (נוטאם הוצא בעניין לפני מספר חודשים).

(כיום טיסות רבות מבוטלות לאור העלויות הרבות של הנדלינג ועניני תפעול ומרחק מצפון הארץ).

הנוטאם שבנדון, יצא לאור המצב המשפטי וההנחיה (בא לתאם מצב משפטי ועובדתי), כי יש לחזור דרך נתבג משום שצריך היה לפקח על החוזרים לישראל ועל חובת הבידוד העולה מעצם שהייתם בחו"ל, ככל שנדרש (כגון שליטה על הפנייה למלוניות וכיו"ב).

כאמור, המצב המשפטי השתנה וההנחיה גם היא השתנתה זאת בייחס לחזרה לישרל ממדינות "ירוקות", מהן לא נדרש להכנס לבידוד, ועל כן קמה החובה לעדכן את הנוטאם כדי שכל הגורמים יפעלו לפי המצב החדש.

במאמר מוסגר אציין שהמצב כיום הוא שכל נוסע שחוזר דרך נתב"ג ממדינה ירוקה, עובר ביקורת דרכונים וממשיך דרכו אל ביתו, כפי שהיה בעבר.

נבקש לעדכן את הנוטאם כך שניתן לחזור מחול דרך שדה התעופה חיפה בהקדם האפשרי, על מנת לאפשר חזרה מחול גם דרך חיפה למגיעים ממדינות ירוקות.

לטיפולכם המסור אודה.

נתי

-- בברכה, נתנאל (נתי) פרץ, עו"ד | יו"ר אגודת התעופה הכללית בישראל - (1974 Since) | (ע.ר) | אתר אגודת התעופה: https://www.aopa.org.il/

 

תשובת רש"ת (לאחר תחלופת מיילים רבה):


נתי שלום,

לידיעתך, החל מיום 12 לאוקטובר יותר למטוסי נוסעים ממדינות ירוקות בלבד לנחות בשדה התעופה בחיפה (יובהר כי מדובר בנוסעים ישראלים בלבד שכן כניסת זרים אסורה, למעט אישורים מיוחדים של משרד הבריאות ורשות האוכלוסין וההגירה).

לדרישת רשות האוכלוסין וההגירה יש לבצע תיאום לטיסה 72 שעות לפני מועדה.  

בברכה,

ענת ורשיצקי

יועצת למנהל הרשות

bottom of page