תכנן את ההנמכה שלך

נכתב על ידי Wally Moran ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך Pilot workshops.com   Planning Your Descent

שאלת מנוי Shawn P.: “מתי עלי להתחיל את ההנמכה? באיזו מהירות עלי להנמיך? אני יודע שיש כלים אלקטרוניים המסייעים לתכנון זה, אולם האם יש דרך פשוטה להחליט על הזמן הטוב ביותר להתחיל להנמיך?”

Wallyתכנון הנמכה טוב מחייב מחשבה אולם זה ישתלם ביעילות ונוחיות הנוסעים, לכן זה שווה  בברור את המאמץ. אולם כיצד לבצע זאת בבטיחות, חלק ויעיל, זה מה שאנחנו מנסים להשיג.

בואו נתבונן בדוגמה פשוטה:

האוויר חלק בכל הדרך למטה, אין לנו נוסעים עם בעיות אוזניים ויש בינינו לבין השדה קו של 45 מעלות. במקרה זה, אנחנו רוצים להיות בגובה ההקפה לפני שנכנסים לצלע עם הרוח. לכן, פשוט החסירו את גובה ההקפה, נניח 1000 רגל מעל פני הקרקע בדוגמה זו, מגובה השיוט שלכם שהוא 8500 רגל מעל פני הקרקע. זה אומר שעליכם להנמיך 7500 רגל. חלקו 7500 ב-500 רגל לדקה ותראו שזה ייקח בערך 15 דקות להנמיך. אם מהירות הקרקע שלכם הינה 120 קשרים, אנחנו נטוס כ-30 מייל במשך 15 דקות. לפיכך, אני אתחיל את ההנמכה במרחק של כ-32 מייל ואנסה לשמור שיעור הנמכה של 500 רגל לדקה. זה אמור להביא אתכם לגובה ההקפה ולהיות מיוצבים לפני הכניסה לצלע עם הרוח.

אם אתם מתכננים לחלוף מעל השדה, הן על מנת להיכנס לצלע עם הרוח בצידו השני של השדה או פשוט לבדוק את השדה, אני משתמש באותה הנוסחה למעט תכנון של הנמכה להגיע אל מעל השדה בגובה 2000 רגל מעל גובה השדה. לפיכך, בדוגמה שלמעלה, הייתי מתחיל להנמיך במרחק 28 מייל.

אם יש לכם נוסעים עם בעיות אוזניים, עליכם לתכנן הנמכה רדודה יותר. כל אימת שיש לי ילדים קטנים במטוס, אני מצפה לבעיות אוזניים ומתכנן בהתאם. במקרה זה אני מתכנן הנמכה של 300 רגל בדקה. לפיכך, כל אלף רגל יקחו קצת יותר משלוש דקות.

נושא אחר הינו מערבולות בגבהים נמוכים. לעתים, בימי קיץ, אתם יכולים לשייט בגובה 8000 רגל מעל העננים הנפוחים הללו ובאוויר צונן. אולם מ-5000 רגל ומטה האוויר יהיה מערבולי והטמפרטורה תתחמם. אלו התנאים שיכולים לגרום לנוסעים שלכם אי נוחות ואפילו בחילה. לפיכך, אני מנמיך באופן רגיל עד שאני מגיע לפסגת האוויר הקופצני ומתיישר. אני נשאר שם עד קרבת היעד ואז מבצע הנמכה בכח ומהירות נמוכים בשיעור של בערך 1000 רגל לדקה. שמירת מהירות נמוכה מפחיתה את חומרת המערבולות, אולם עליכם להיות ערניים לבעיות האוזניים של הנוסעים.

באופן טבעי, הרוחות ישתנו במהלך ההנמכה וכך גם המהירות הקרקעית שלכם, אולם זה קל לקבוע סימנים להנמכה ואז לווסת כפי שנדרש. לדוגמה עבור התכנון הראשון שלנו, אני עשוי להחליט שעלי להנמיך ל-4500 רגל מעל פני הקרקע כשאני חולף 16 מייל. עתה, בעודי חולף את סימן ה-16 מייל, אני יכול לווסת את ההנמכה שלי, אם נדרש. אני מבצע חישובים אלו בעודי בשיוט ורושם אותם כך שלא אצטרך לחשב את זה בהנמכה.

אם אני אמור לבצע גישת מכשירים ביעד, אני עדין משתמש ב-500 רגל לדקה כיעד ומתכנן להיות בגובה המעבר של הגישה הסופית 2 מייל לפני נקודת ה-fix.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.