תיאום הגה גובה – מצערת

כיצד לשלוט במהירות וגובה בצורה נאותה על ידי שימוש בתיאום הגה גובה – מצערת

נכתב על ידי Stephen Pope,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

מתוך    Elevator-Throttle Coordination     FLYING 12.5.2017

כאשר זה מגיע לשליטה נאותה במהירות ובגובה, ישנן שתי אסכולות, תלוי עם איזו קבוצת טייסים אתם מדברים במקרה. אחת תומכת ברעיון שכל מה שנדרש לשליטה במהירות וגובה תלוי בניהול הכוח, בהנחה שהמטוס מקוזז כיאות. הקבוצה האחרת תומכת בדיעה  שהמהירות נשלטת הכי טוב באמצעות העלרוד והגובה באמצעות הכוח.

כל אחת מהגישות תעבוד, אולם יש להן גם חסרונות, במיוחד במערבולות בהן התגובה האיטית של תשומת הכוח יכולה להרוס את נסיונותיכם לקבוע גובה ומהירות.

שיטה טובה יותר הינה להשתמש בקורטוב של עלרוד וכוח בהרמוניה כאשר גובה או מהירות אנכית זקוקים לתיקון והמהירות בתחום שנקבע. דבר זה ידוע כתיאום הגה גובה – מצערת , והוא חובה לטיסת מכשירים מקצועית המוטסת ידנית.

כך עליכם לחשוב על תיאום הגה גובה – מצערת: אם אתם משנים את הכוח, אתם חייבים בו-זמנית להתאים את העלרוד לצורך שמירת המהירות שנקבעה. ובאופן הפוך, אם אתם משנים את העלרוד, אתם חייבים להתאים בו-זמנית את הכוח על מנת לשמור מהירות.

כמובן שהמטרה הינה עידון כאשר אתם מבצעים תאום שליטה זה, כיוון ששינוי עלרוד קטן משולב עם שינוי כוח קטן יחולל שינוי ביצועים משמעותי. תיקון עדין של שניהם יעשה את החיים הרבה יותר קלים עבורכם.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.