שתי טעויות בהליכה סביב

נכתב על ידי Wally Moran ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך   Pilot workshops.com   Two Go-Around Mistakes

 שאלת מנוי:Gary T   "לא התאמנתי בהליכות סביב במשך שנים. לפני כמה ימים המגדל הורה לי ללכת סביב ונדהמתי מכמות הגה גובה קדימה והגה כיוון ימינה שנאלצתי להוסיף מיידית. מבחינה אווירודינאמית, מה קורה למטוס חד-מנועי כשהטייס מבצע הליכה סביב במנוע מלא מעט לפני הנגיעה?"

.Wally: הליכה סביב במהלך ההצפה או ביטול נחיתה עשויה להיות הליך קשה. מהירות נמוכה וכוחמלא יוצרים את הכמות הגדולה ביותר של מגמות פנייה שמאלה. יתר על כן, הוספת כוח גורמת למומנט הרמת אף, אשר אם לא מתוקן יכול לגרום להתרוממות מהירה של האף והמטוס יכול להזדקר. שני דברים אלו צריכים להיות מתוקנים מייד. זו הסיבה מדוע כל כך חשוב לכלול הדרכת תרגילים אלו בהדרכה הראשונית ובחידוש הדרכה. אנחנו רוצים לדעת שהמיומנויות שלנו חדות בתחום זה כך שלא נרתע אף פעם מללכת סביב, אם נדרש.

ראשית, העלרוד מעלה. כיוון שהמטוס בדרך כלל מקוזז למהירות גישה נאותה והספק נמוך, כאשר אנחנו מוסיפים כוח מלא, האף יתרומם מעלה בצורה משמעותית. עלינו להיות מוכנים להתנגד לזה עם מוט היגוי קדימה. אם אתה מוסיף כוח בצורה חלקה בעודך מתבונן באף ביחס לאופק באמצעות מבט החוצה למצב של שעה 10:30 עד 11:00 בשמשה, אתה יכול למנוע מהאף מלטפס יותר מאשר נדרש. ואז אתה יכול להתחיל להחזיר את המטוס באיטיות חזרה למצב מקוזז. עקוב אחר ספר התפעול של המטוס ביחס לניקוי, אולם היזהר שלא להזיז מדפים או כני נסע עד שיש לך שליטה טובה במטוס, ואז רק דבר אחד בכל פעם. קזז מחדש בין השלבים.

מספר טייסים מקזזים אף מעלה במהלך ההצפה. דבר זה יסבך מצב של יציאה מקיזוז אם נדרשת הליכה סביב.

עתה לבעיות פנייה שמאלית. כפי שציינת, אלו הן הגרועות ביותר בזמן זה עקב מצב האף הגבוה. גורם P הינו הגדול ביותר. לפיכך, עלינו לצפות לצורך בהרבה הגה כיוון בעודנו מוסיפים כוח. שוב, יהיה עליך להתבוננן החוצה לצד שמאל של חיפוי המנוע ולשמור חיפוי זה מיושר עם הצד השמאלי של המסלול. רמז אחר לבקרת הגה כיוון נאותה הינו לבדוק את המאזנות. אם אתה אוחז בהרבה מאזנת ימין, נדרש יותר הגה כיוון ימינה.

כאשר מבצעים ביטול נחיתה אין סיבה להוסיף כוח במהירות, בדרך כלל רק מעט כוח ומעט הרמת אף ישמרו אותך באוויר. לכן הוסף כוח בצורה מתואמת אולם רק בשיעור המאפשר לך לשמור שליטה במטוס.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.