שקי רוח סותרים

נכתב על ידי Wally Moran, תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך     Pilot workshops.com     Conflicting Windsocks

.Brian W. שאלת מנוי: “בשדה התעופה שלי, קיימים שני שקי רוח אשר רק לעתים רחוקות תואמים עקב הבדלי גובה, עצים, וכו.’ כיצד אני יכול לחשב בדייקנות את כיוון ומהירות הרוח לפני ההמראה ?”

 Wallyהחיווי הטוב ביותר של הרוח שתשפיע על ההמראה או הנחיתה שלכם הינו שק הרוח הממוקם קרוב למסלול.

 במקרה אותו תיארת, שקי הרוח מספקים מידע סותר. לעתים זו יכולה להיות תוצאה של הפרעות מקומיות ליד שק רוח אחד. ראיתי שדות תעופה בהם שק רוח הוצב בקרבת המסלול אולם כמעט מול שורת עצים. כאשר הרוח נשבה מכיוון מסוים, העצים חסמו את הרוח לכיוון השק או שגרמו לו להיות חסר דיוק עקב הטיית העצים את הרוח. בשדה זה היה גם שק רוח על גג מוסך גדול. זה היה האחד שסיפק את מצב הרוחות השוררות כחמישים רגל מעל הקרקע.

ראיתי גם מצבים בהם שק רוח בקצה אחד של המסלול פנה לכיוון מסוים ושק הרוח בצד האחר פנה בכיוון מנוגד. זה היה חיווי ברור לגזירת רוח ולמעשה חזית של סופה מתקרבת החולפת מעל השדה. כל עת שהרוחות חזקות ונושבות ונראה שמגיעות מכיוונים שונים בנקודות שונות בשדה, זהו סימן ודאי לצרה ואסור לכם לנסות לפעול שם עד לשינוי המצב.

לעתים, בימים חמים ושטופי שמש, כאשר הרוח קלה ומשתנה, אתם עשויים לראות שק רוח המצביע לפתע על משב רוח שעשוי לארוך דקה או שתיים. זוהי בסבירות גבוהה התוצאה של התפרצות טרמית ללא השפעת פני השטח וככול שהיא מתרוממת, נכנסת אחריה זרימת אוויר קר יותר. מצב זה נמשך בדרך כלל זמן קצר אולם יכול לייצר מערבולת בלתי צפויה אם אתם טסים באזור. בדרך כלל עיכוב של דקה או שתיים יאפשר חזרת המצב לקדמותו.

כל עוד הרוחות הסותרות הינן קלות ומשתנות ומרחקי ההמראה או הנחיתה אינם קרובים למגבלה, הם אינם אמורים לגרום לכם בעיות רציניות. אולם, אם ההמראה או הנחיתה שלכם בצורה כלשהי קרובים למגבלה, אל תמשיכו אלא אם אתם יכולים לוודא שתפעלו ברוח אף. אפילו רוח גבית קלה יכולה לגרום לשינוי משמעותי בביצועי המראה או נחיתה, וזו הייתה סיבה להרבה תאונות.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.