סיבות להכרזת חירום

נכתב על ידי John Krug,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך  Pilot workshops.com   Reasons for Declaring an Emergency

 שאלת מנוי: Tom L.מהם התנאים או המצבים המאשרים הכרזת מצב חירום מול הבקרה".

תשובה John: בואו נביט ראשית בתשובת בית הספר ואז נדון כיצד זה מתייחס לעולם האמיתי. מצב חירום יכול להיות מצב מצוקה או דחיפות.

ביסודו של דבר, זוהי עת כלשהי בה אתם מטילים ספק בתוצאות הבטוחות של הטיסה. כטייס מפקד, אתם אלה האחראים לתוצאות הבטוחות ויש לכם את הסמכות תחת ה-FAR להכריז חירום.

ההבדל בין מצב מצוקה ודחיפות: מצוקה היא בבירור מצוקה. המנוע שבק, המטוס עולה באש, ועלינו לעשות משהו במידית. אלו המצבים הקלים לקבלת החלטה. אתם תעשו ככל שנדרש להשלמת הטיסה בבטיחות. התחומים האפורים הינם הדחופים. עליהם נרצה לדון כאן.

 מה מהווה מצב דחוף? האם זוהי אותה התחושה שמשהו אינו כשורה במטוס? האם זוהי מנורת אזהרה? האם אתם קצרים בדלק? האם אינכם בטוחים במיקומכם? האם יש הרעה במזג האוויר מעבר למה שציפיתם? כל אלה מצבים דחופים. מה ביכולתכם לעשות לגביהם? ובכן, שוב, הדבר הראשון לעשות הוא להתוודות ולדבר עם הבקרה. הבקרה יכולה להיות משאב אדיר. הם אינם יכולים להטיס את המטוס עבורכם, אבל הם בהחלט יכולים לסייע לכם באחד מהכלים שתזדקקו לניהול תוצאה בטוחה לטיסה זו.

ככל שתקדימו בהעברת המידע, מהר יותר תוכל הבקרה לגייס את המשאבים הנדרשים לעזרתכם. אם אתם מתחילים להיכנס לתנאי מזג אוויר גרועים משמעותית מאלה שתרגישו נוח בהם, זה הזמן להתקשר ולומר … גישה. תקרת עננות מנמיכה כאן. אזדקק למעט עזרה למצוא שדה אחר. כטייסים, אנחנו תמיד נכנסים למצבי אגו שבהם איננו רוצים להתוודות. אולם הייתי מתוודה ואומר – היי- אני זקוק למעט עזרה כאן – מאשר לאפשר לזה להתפתח לנקודה שמעבר לה הבקרה אינה יכולה לעשות משהו לעזור לי להיחלץ.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.