נסו התנעה עם מצערת במצב אפס

נכתב על ידי Dean Showalter , תורגם על ידי איציק מה-יפית
מתוך Pilot workshops.com Try a Zero Throttle Start

שאלת מנוי: Robert S. “בספר הטייס שלי כתוב ‘מצערת – משוכה’ להתנעה. כמה משוכה? נראה שאני תמיד מפחית את המצערת לאחר ההתנעה?”

Dean: השתמש במצב מצערת שעובד הכי טוב – והיא עדינה ככל האפשר עם המנוע שלך.
צפיתי ושמעתי כל כך הרבה מנועים של מטוסי בוכנה שואגים לאחר התנעה ומיד מתייצבים על מה שנשמע כמו מעל 1500, אולי אפילו 2000 סל”ד. זה לא יכול להיות טוב למנוע קר. אז הנה אפשרות שניתן לקחת בחשבון.
נסה התנעת “מצערת אפס”. תָחֶל (prime) את המנוע באופן רגיל ושמור על המצערת משוכה עד הסוף. סגורה לחלוטין. זה אולי לא עובד מאה אחוז מהזמן, אך לעיתים קרובות תופתע עד כמה זה עובד טוב. אם מערכת הדלק של המנוע מוכנה כראוי ובמצב טוב, ככל הנראה המנוע שלך יניע באופן נחמד ובעדינות, ולאחר מכן תוכל להבחין בלחץ השמן שעולה, ואז תוכל להגדיל בהדרגה את הסל”ד ל-1000 לצורך חימום נוסף.
השתמשתי בהליך זה על מגוון רחב של Lycomings Continentals לאורך השנים, ולעיתים נדירות זה לא עובד. רק שים לב כי נדרש תהליך אחר לצורך התנעה חמה במנוע הזרקת דלק.
אז תנסה! אני לא יכול שלא לחשוב שזה תהליך שימושי להארכת חיי המנוע שלך. וכהערה צדדית, אתה תיראה הרבה יותר מקצועי עם הנוסעים שלך ועם כולם סביב הרחבה כשאתה מפעיל את המנוע שלך. הכל חלק מפעולות הטסה חלקות שיכולות להעניק לך יתרון כטייס מועדף שהנוסעים אוהבים לטוס עימו.

הערת המתרגם: ספר הטייס (ססנה 152) מגדיר, בתהליך התנעה בטמפרטורה מעל טמפרטורת קיפאון, “מצערת – פתוחה ½ אינטש (סגורה אם המנוע חם)”. כל סטייה מהגדרה זו הינה על אחריות המניע.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.