ניהול אנרגיה בגישה סופית

 ניהול אנרגיה נאות בגישה סופית יכול לשנות נחיתה מטובה לנהדרת.

נכתב על ידי Stephen Pope, תורגם על ידי איציק מה-יפית  

     FLYING7.7.2015 מתוך  Energy Management on Final

לאחר ביצוע מספר הקפות בקאב האגדי בפנסילבניה – האתר של מפעל הפייפר קאב המקורי – נשארתי בסביבה לראות מה עושים הטייסים של מטוסי הזנב. הייתי מעודד מכך שכל אחד מטייסי הקאב ביצע נחיתות מושלמות, נגעו במסלול בשלוש נקודות זה אחר זה.

הסוד שלהם, כמובן, היה ניהול נכון של אנרגיה בגישה. אם אחד הטייסים היה מעט גבוה ואיטי בגישה הסופית, הוא היה מוריד את האף או מבצע החלקה לחזור למהירות הרצויה והגובה לצורך נגיעה מושלמת. זה היה דבר מרהיב לצפות בו.

יותר מדי טייסים המטיסים מטוסים גדולים יותר ומורכבים מתעלמים מאומנות ניהול האנרגיה בהקפה, טסים כל הדרך לקרקע הרבה מעל מהירות ההזדקרות ונוחתים מהר עם שיעור הנמכה נמוך מאד. בדרך כלל סוגי נחיתות אלו יסתיימו בסדר עם חריקה משביעת רצון של כני הנסע הראשיים, אולם זה נוהג גרוע. גרירת מהירות עודפת לתוך התהליך משמעותה נחיתה ארוכה יותר עם יותר בלאי לצמיגים ולמעצורים וסיכון גבוה יותר לנזק או פגיעה אם משהו משתבש.

הם אומרים שכל נחיתה שאתה יכול לצאת על רגליך ממנה הינה נחיתה טובה, אולם נסו לטוס בגישות שלכם במהירות הנאותה וראו כיצד הן הופכות מטובות לנהדרות.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.