מתי להציף

נכתב על ידי Tom Turner ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 Pilot workshops.com   מתוך     When To Flare?

 מתי להציף

שאלת מנוי   Peter T. : “יש לי בעיית שיפוט לגבי הגובה מעל המסלול ומתי להציף. האם יש לך המלצות או שיטות כלשהן היכולות לסייע?”

Tom:   הנחיתה משתמשת בכל הכישורים שהתאמנו בהם. כולל בקרת מהירות וזווית התקפה, תשומות  הגה כיוון ותיאום כוללני של עיניים-ידיים. אחד מהדברים הקשים ללמידה, כיוון שזה מתרחש כה מהר ולהרף עין, הינו לשפוט את הגובה שלך מעל הקרקע.

מתוך נסיוני, ובעודי מלמד אחרים, מצאתי שקל יותר לשפוט את הגובה שלי ולפיכך כיצד ומתי להציף את המטוס באמצעות התמקדות בצידו המרוחק של המסלול. בעת שאתה חולף את סף המסלול, הבט לכיוון האופק. קצה המסלול יתמזג עם עם קו האופק, וכאשר זה קורה, התחל למשוך בעדינות בהגה הגובה בכדי לשמור את האופק כך. אם קצה המסלול מתרחב, משוך מעט בהגה הגובה בכדי לשמור את האופק ללא שינוי. אם קצה המסלול הופך לצר יותר, שחרר מעט לחץ מהגה הגובה מכיוון שאתה גבוה מדי. בעולם מושלם, כשאתה מעל המסלול אתה תגביר בהדרגה את המשיכה בהגאים עד שהגלגלים הראשיים נוגעים עם גלגל אף גבוה במטוס של שלושה כני נסע, או שהמטוס נוגע בשלוש נקודות  במטוס בעל גלגל זנב.

הנה תרגיל שמצאתי שיכול לעזור לך אם יש לך בעייה לקבל את תמונת המבט של הגובה שלך מעל המסלול. באמצעות מדריך שיסייע לך להימנע מטעויות, כאשר אתה מתחיל את ההצפה הוסף כוח בכדי לטוס מעל המסלול במהירות הנשלטת המזערית כמה רגל מעל המסלול. הוסף כוח ולך סביב כאשר אתה בערך שני שליש מהמסלול,  כך שלא תיתקל במכשולים.

עשה זאת פעמיים או שלוש ותקבל מושג טוב יותר כיצד זה נראה במהלך רגעי טיסה אלו של ההצפה שלך. דבר זה יקל עליך לשפוט את הגובה שלך מעל המסלול.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.