לטוס באמצעות קיזוז

נכתב על ידי Bob Nardiello,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך Pilot workshops.com  Flying By Trim

Craig T   שאלת מנוי: " למספר טייסים נאמר על ידי המדריכים שלהם 'לטוס באמצעות הקיזוז'. המדריך שלי אומר בצורה פנאטית לקזז לאחר שאתה מוצא את זווית הטיפוס המתאימה, הנמכה או שיוט. מה נכון ומה שגוי ?"

Bob: אני מסכים עם המדריך שלך. עליכם לקזז לאחר קביעת הכוח ולאחר קביעת מצב המטוס לצורך טיפוס, שיוט או הנמכה.

הרעיון הינו לשחרר לחץ ממערכת ההיגוי לאחר שהכוח ומצב המטוס נקבעו. ניסיון להטיס את המטוס באמצעות קיזוז יגרום להתבדרות המהירות והקיזוז לפני שהמצב הנאות מושג.

לוחות הקיזוז אינם משטחי היגוי ראשיים. זכרו שקיזוז רגיש הן לכוח והן למהירות. לפיכך, הקיזוז יכול להיקבע במדויק רק לאחר שהכוח והמהירות מיוצבים. זה מתייחס לטיפוס, שיוט והנמכה.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.