להגיע לטיסה איטית במהירות

נכתב על ידי Bruce Williams ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך Pilot workshops.com    Getting to Slow Flight — Fast

 שאלת מנוי:  Joe P.     “אני מתקשה בטיסה איטית. זה לוקח נצח להתייצב בדיוק בנקודה בה צופר האזהרה מתחיל להישמע. אני מוסיף כוח ואז מפחית כוח. מה אני עושה לא נכון? אני מטיס ססנה 172, אם זה עוזר.”

Bruce:   שלוט בתמרוני הטיסה על ידי התחלה מהסוף. איזה שילוב של קביעת כוח, תצורה ומצב אף משיג את התוצאה הרצויה לאחר שהכל מתיישב במקומו? שים לב לסל”ד (ולחץ סעפת, אם קיים), מצב המדפים ומצב אף המקיימים את המצב הזה. לטיסה איטית בססנה 172, זה בדרך כלל מדפים מלאים מטה, 2000-2100 סל”ד וחלקו העליון של חיפוי המנוע ממש מעל האופק. שים לב לפרטים האלה.

כך תשתמש בפועל במידע זה לטיסה איטית. הנח שאתה חוזר בטיסה רגילה. האט למהירות התמרון כפי שאתה צריך לכל התמרונים וסרוק ונקה את האזור.

כעת הפחת בצורה חלקה את הכוח לתחתית הקשת הירוקה במד סל”ד או מד לחץ סעפת – בדרך כלל בערך 1500 סל”ד. הוסף לחץ בהגה גובה לפי הצורך לשמירה על הגובה.

הורד את המדפים לחריץ הראשון. השתמש בלחץ הגה גובה כנדרש כדי לתקן את מצב האף ולשמור על הגובה ככל שהמטוס מאט. ודא שחיווי מהירות האוויר נמצא בבטחה בתוך הקשת הלבנה – המהירות בה ניתן להוריד מדפים במלואם – והוסף את החריץ הבא של המדפים.

ברגע שתבחר בחריץ הבא, הגדל את הכוח בצורה חלקה לסל”ד או להגדרת לחץ סעפת שאתה יודע שפועלים לתצורת הטיסה האיטית. אל תחכה שמהירות האוויר תקטן למהירות היעד האחרונה של “טיסה איטית”.

כעת הורד את המדפים במלואם. המטוס ימשיך להאט. קבע את מצב האף לטיסה איטית.

המטוס יאט בצורה חלקה – אך מהירה – למהירות היעד. בססנה 172 זה בערך 55 קשר. עם הכוח שכבר נקבע לתוצאה הסופית, לא תיפול מתחת למהירות היעד ותתחיל מעגל מתסכל של התאמות כוח.

אותו תהליך יכול לבסס בזריזות טיסה יציבה במצבים אחרים, כגון טיסה בהקפה תוך כדי ביצוע “גע וסע”. כשאתה מגיע לגובה ההקפה בזמן הטיפוס, הקטן את הכוח בצורה חלקה, שאתה יודע שישמור, למשל, 90 קשר בטיסה ישרה ואופקית עם מדפים מעלה. המטוס יפסיק לטפס, והוא יתיישב בצורה חלקה על הגובה במהירות המתאימה.

הגדרת הכוח הספציפית ומצב אף למצב נתון ישתנו מעט בין כלי טיס – אפילו מאותו יצור ודגם זהים. תצטרך להסתגל לגורמים אחרים, כמו גובה ומשקל. אבל הגדרת הכוח שנקבעה מראש אמורה להביא אותך לעשרה אחוזים מהיעד. תצטרך רק התאמות קטנות מאותה נקודה.

ולא תבזבזו זמן מנוע יקר יקר להיכנס לתלם.​

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.