כיצד לקבע את קיזוז הגובה בניסיון אחד

נכתב על ידי Bruce Williams , תורגם על ידי איציק מה-יפית
מתוך       Pilot workshops.com         How to Set Pitch Trim in One Shot

Joe P.     שאלת מנוי: “המדריכים שלי תמיד אמרו לי ‘לשחרר את לחצי ההגה’, אבל לא משנה כמה אני מנסה, אני מרגיש שלעולם לא אקזז את המטוס בצורה מושלמת. מה אני עושה לא בסדר?”

Bruce:   בשלב מוקדם של אימוני הטיסה שלנו, רובנו למדו מנטרה פשוטה לשימוש בקיזוז: מצב אף….כוח…תצורה….קיזוז.

אם אתה משנה מצב אף, כוח או תצורה, אתה משפיע על מהירות האוויר (למעשה אתה משפיע על זווית התקפה) ועליך להתאים את קיזוז הגובה – בסופו של דבר.
למרבה הצער, לעיתים קרובות אנו ממהרים להגיע לקיזוז. אם אתה מקזז לפני שהמטוס התייצב במהירות הקבועה החדשה, תצטרך לקזז שוב מאוחר יותר. בסופו של דבר אתה מבצע התאמות קיזוז קטנות והמטוס אף פעם לא מקוזז כראוי.
הנה תיקון פשוט: כשאתה משנה את זווית האף, הספק או תצורה , המתן חמש שניות לפחות לפני שאתה נוגע בקיזוז הגובה. אם זה עוזר, ספור בקול רם או בשקט עד חמש (או אפילו עשר), ורק אז תושיט יד לקיזוז.
המפתח לשימוש נכון בקיזוז הוא לזכור כי קיזוז הגה גובה הינו בקרת טיסה משנית, המותאמת כדי להקל על לחץ ההגה לאחר שהמטוס התייצב. אלא אם השינוי הוא זמני, למשל כאשר אתה מבצע שינוי גובה בכדי לתפוס מחדש את גובה השיוט לאחר עדכון מד הגובה. במקרה זה, אתה חוזר במהירות למצב יציב שקוזז בעבר.

יתכן כי הכלל של חמש שניות לא תמיד תקף. לדוגמה, נניח שקיזזת את המטוס בכוח סרק או בסמוך לו עם מדפים מלאים בגישה סופית. הקיזוז נקבע עמוק לטווח האף מעלה. אם אתה מוסיף כוח מלא להליכה סביב, עליך לדחוף את ההגה קדימה בכדי למנוע מהאף להתרומם בפתאומיות.
במצב זה, נכון לתת קיזוז מהיר לאף מטה מיד לאחר הוספת כוח כדי לעזור בשמירת הכוח הנדרש להחזקת האף במצב הנכון להליכה סביב. אתה יכול לעדן את הקיזוז לאחר שהמטוס מטפס בבטחה הרחק מהמסלול וקבעת את מצב האף והתצורה למהירות טיפוס יציבה.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.