טקטיקות להנמכה

נכתב על ידי Wally Moran,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך:   Pilot workshops.com   Descent Tactics

שאלת מנוי:בהנמכה מגובה שיוט,  איני בטוח מה הזמן להתחיל להנמיך, באיזו מהירות עלי להנמיך, וכו'. האם יש כלל אצבע כלשהו או משהו שיכול לעזור?

Wally:  ובכן, יש מספר גורמים שעליך לשקול. אם יש מערבולות נמוך יותר, תרצה להימנע מהן ככל האפשר. מאידך, אינך רוצה להישאר למעלה יותר מדי ולהזדקק להנמכה מהירה ויתכן שגם נזק לאוזני הנוסעים.לפיכך, אם יש לך נוסעים הרגישים להנמכה, אתה תרצה להתחיל מוקדם יותר. אם יש לך נוסעים הרגישים למערבולות, תרצה להתחיל להנמיך מאוחר יותר. זה עניין של שיפוט, כמובן, וזה שונה בכל יום.

 עליך לחשוב על ילדים במטוס שלך. אוזניהם לא נוטות להיות "גמישות" כמו אוזנינו הזקנות. וכמובן, עליך לחשוב על הרוח, מזג האוויר למטה שם, קירור המנוע שלך – לא רצוי לקרר מהר מדי. כך שעליך לשקול את כל הדברים הללו בעודך מתקרב ליעדך על מנת לבצע החלטה.

יש גורם נוסף בהנמכה. אתה יודע שזה עולה לנו בזמן ודלק להגיע לגובה, לכן בוא נראה אם אנחנו יכולים להחזיר מעט מהם עכשיו בהנמכה. אם נתכנן מעט אנחנו יכולים לבחור מהירות של 5, 10, 15 קשרים, בהנחה שתנאי מזג האוויר והטיסה מאפשרים, ולהאט מספר דקות קודם תוך חיסכון של מעט דלק במהלך ההנמכה.

באופן כללי מהירות הקרקע במטוס שאנחנו מטיסים הינה בסביבות 120 קשר. לכן אם אנחנו רוצים להפסיד בערך 1000 רגל כל שישה מייל (350 FPM), זה נותן לנו הערכה מתי להתחיל להנמיך. וכמובן, יש לנו GPS ודפיות ועזרים נוספים שיספרו לנו מה המרחק שלנו מהשדה. אוויראי טוב מתכנן לבצע הנמכה יפה וחלקה ולהחזיר את כל האנרגיה שאיבד בטיפוס, אם הוא יכול.

הערת המתרגם: לדעתי יש כלל פשוט יותר. בהנחה שאנחנו מנמיכים בשיעור של 500 רגל לדקה, הנמכה של 1000 רגל דורשת שתי דקות. לפיכך, חישוב פשוט של הפרש הגבהים X 2 יתן לנו את הזמן להתחיל להנמיך.   דוגמה: הנמכה מ-6000 רגל ל-1000 רגל = 5X 2=10 דקות להנמכה לפני הגובה הנדרש.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.