המראה חלקה

 נכתב על ידי Wally Moran,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך :     Pilot workshops.com    Smooth Takeoff

שאלת מנוי Bob M..  : "במה עלי להתמקד במהלך ריצת ההמראה (בתנאי רוח קלה) על מנת לוודא יציאה חלקה ובטוחה? אני נוטה להיות עצלן כשאין רוח צולבת".

Wally: ובכן, ראשית לכל, אנחנו נשתמש בקו האמצע על המסלול. זה לא שלושה רגל לשמאל או שלושה רגל לימין. אם נהיה שם ונשים את גלגל האף ישירות על קו האמצע ונעשה כל מאמץ לשמור אותו שם כל הזמן, זה יהפוך במהרה להרגל.

 אם תתבונן בטייסי חברות התעופה בעת נחיתתם ובהסעה, תמצא שגלגלי החרטום שלהם נמצאים ישירות על קו האמצע. ואם נדמה לי שזה מספיק טוב עבורם, שם גם אנחנו רוצים להיות.

כמו כן, אנחנו רוצים לוודא שעקבי הנעליים על הרצפה ולא על המעצורים. אם אנחנו מפעילים מעט את המעצורים בהמראה, איננו מסייעים לביצועי המטוס כלל וכלל, וזה מחמם את המעצורים ללא כל צורך.

במהלך ריצת ההמראה, אין למעשה כל צורך לדחוף את מוט ההיגוי קדימה בכדי לשמור לחץ על גלגל האף. אם תאפשר לו להיות במצב נייטראלי, תאפשר לשכך מעט מהגבשושיות על המסלול ולהפחית עומס על כן הנסע הקדמי. וכמובן, אנחנו נעשה מה שספר התפעול אומר לנו. אם הוא יציע לנו דבר נוסף, נבצע זאת.

עתה, כשאנחנו מתחילים להרים את האף בעדינות לניתוק, מתחילה הנטייה לסבסוב שמאלה למשוך אותנו. זהו גורם P. אם אתה אוויראי טוב, תזהה שזה עומד להתרחש, ותוסיף מעט הגה כיוון ימינה בעוד האף מתרומם כך שתוכל להשאר על קו האמצע. ואם נחשוב על כל זה לפני ההמראה, זה לא יפתיע אותנו כאשר זה מתרחש.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.