החלקה לצורך איבוד גובה

נכתב על ידי Wally Moran , תורגם על ידי איציק מה-יפית

מתוך Pilot workshops.com    Slip To Lose Altitude

Jerry G.  שאלת מנוי: “האם החלקה הינה שיטה טובה לאיבוד גובה מהיר בגישה סופית? האם טוב יותר להחליק שמאלה או ימינה (או שזה לא משנה)? “

Wally:     בואו נחזור לאחור מעט ונדבר על החלקות. ישנם שני סוגים של החלקות. האחת החלקה הצידה והשניה החלקה קדימה.

החלקת צד משמשת בעיקר לתיקון ברוח צולבת עם הנחיתה. אז עכשיו תוכל לזכור את ההבדל – רוח צד, השתמש בהחלקות צד. כדי להשתמש בהחלקת צד, הטייס מטה כנף למטה לרוח הצולבת דבר שיתקן סחיפה שמאלה או ימינה ושומר על המטוס במקביל למסלול עם הגה הכיוון.

כדי לאבד גובה במהירות אתה זקוק להחלקה קדימה. כדי לגרום להחלקה יעילה קדימה, הטייס צריך להפיל כנף אחת ולהפעיל טווח גדול של הגה כיוון לצד הנגדי. זכור לשמור את האף היטב מתחת לאופק במהלך ההחלקה. מכיוון שיש לך עתה הגאים צולבים, הדבר האחרון שאתה רוצה זו הזדקרות בגובה נמוך. בנוסף, מחוון מהירות האוויר עשוי להיות לא מדויק מכיוון שהוא אינו נע במקביל לכיוון הטיסה. סיבה נוספת להשאיר את האף מטה ולשמור על מרווח מהירות אוויר עודפת היא כיוון שיש לך שיעור הנמכה גבוה מהרגיל וזה יגזול קצת אנרגיה, כמו במהירות אוויר עודפת, על מנת לתקן את זה לפני הנגיעה.

אתה יכול להחליק עם מדפים או בלעדיהם, אלא אם נאסר על ידי ספר ההפעלה (POH) שלך.

אם אין רוח צולבת, אתה יכול להחליק לשני הצדדים. בדרך כלל, אם יש רוח רוח צולבת, היית מוריד את הכנף הנמוכה לתוך הרוח מכיוון שזה מציב אותך בצורה טובה בכדי להיכנס להחלקה צדית לנחיתת רוח צולבת.

מה דעתך על החלצות מהחלקה קדמית תלולה? כבר הזכרתי לייצר מעט מהירות עודפת עקב שיעור ההנמכה הגבוה. אולי תרצה גם להפסיק את ההחלקה מספיק גבוה בכדי להתייצב מעל המסלול. כאשר אתה מוכן להיחלץ, עליך לשחרר תחילה את מרבית, אולם לא כל, הגה הכיוון הנגדי. זה יאפשר למטוס להתיישר כעת יותר עם נתיב הטיסה בעודך מיישר את הכנפיים עם המאזנות. ברגע שהמאזנות במצב נייטרלי, הגה הכיוון צריך להיות גם הוא נייטרלי.

ובכן, זכור כאשר אתה מתאמן על החלקות, אל תחליק ותאט מדי או תיחלץ נמוך מדי וכך תהיה בסדר.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.