הבט החוצה

נכתב על ידי Bob Martens ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך Pilot workshops.com        Look Outside

Nick L.         שאלת מנוי: “עם כל הגאדג’טים המהודרים שיש לנו בתא הטייס בימינו, קל להסיח את הדעת ולשכוח להביט החוצה. כשאני נכנס לתבנית ההקפה, אני מפסיק להביט בתצוגות שלי ומתחיל לחפש אחר מטוסים אחרים. מחשבות?”

Bob:   מנקודת מבט לעדיפות, מה יכול להיות חשוב יותר מאשר לא לפגוע במטוס אחר? הראשים שלנו  חייבים להסתובב על ציר. יש לנו כל כך הרבה כתמים עיוורים בכל כלי טיס, שאנחנו חייבים להביט בצורה יזומה החוצה בכל הזדמנות אפשרית.

אחד התרחישים העצובים ביותר (והנפוצים) שאני מכיר היה ג’נטלמן שהטיס ססנה 172 בשדה התעופה שלו, שנהרג כאשר נפגע מלמעלה ומאחור בגישה סופית על ידי כלי טיס שנכנס לתבנית ההקפה בצלע בסיס ימנית גבוהה.

בעוד טייס זה מעולם לא ראה את המטוס האחר ולא חש צורך להסתכל בצלע הבסיס, המטוס שהרג אותו היה בשדה הראייה שלו הן בעם הרוח והן בצלע הבסיס לו חיפש אותו. כן, הוא יכול היה להציל את חייו לו היה סורק באופן פעיל יותר אחר מטוסים אחרים.

התנגשות נוספת באוויר התרחשה בגישה קצרה לנחיתה כאשר טייס מתלמד פגע במטוס אחר מלמעלה. אף אחד מהמטוסים לא ראה את השני אף פעם! איש לא נהרג כך שיכול הייתי לדבר עם שני הטייסים. חניך הטייס היה די עסוק רק בניסיון להטיס הקפה טובה ואילו הטייס האחר הודה שהוא היה ממש עסוק בהצבעה על עצמים בנוף לנוסעיו.

האם אנו מאפשרים למכשירי הרדיו שלנו לבצע את הסריקה עבורינו? האם אנו מניחים שעל ידי הכרזת כוונותינו כל השאר יפנו לנו מקום? זכרו, אין שום דרישה אפילו לרדיו בשדות תעופה שאינם מבוקרים.

ברור, פעולה בשדה תעופה או בסמוך לו היא הזמן הפגיע ביותר שלנו להתנגשות באוויר. עם כל הטכנולוגיה שלנו, שאננות בכל זמן עלולה לעלות לנו בחיינו. תדרכו את כל הנוסעים על מנת לעזור, אך כטייס מפקד, הימנעות ממטוסים אחרים הינה בראש סדר העדיפויות.[1]

הראשים שלנו חייבים להיות בחוץ בכל הזדמנות אפשרית.

[1] ואני מוסיף, תדרכו אותם לשתוק מכניסה להקפה עד כיבוי מנוע.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.