דילול: יתרונות/חסרונות

 נכתב על ידי Tom Turner ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך Pilot workshops.com   Lean of Peak: Pros/Cons

Scott H.       שאלת מנוי: “אני יודע שנכתב הרבה על הפעלת מנוע מדולל. אני חדש בזה, לפיכך, אעריך סקירה מהירה של המשמעות של זה, היתרונות והחסרונות ומתי להשתמש בזה. תודה.”

Tom:   דילול הינה אפשרות בדיוק כמו שהמראה משדה קצר הינה אפשרות או הגשת מרשה IFR בשמיים צלולים  היא אפשרות – כדאי לדעת כיצד לעשות זאת ויתכן שלבחור לעשות זאת כל הזמן ללא קשר לתנאים. המציאות היא שהרבה פעמים דילול הינו רעיון טוב, בפעמים אחרות אולי תרצו לטוס בתערובת עשירה.

מדוללים או תערובת עשירה, מה שאנו מתכוונים אליו הינו קביעת התערובת. החל מעשירה מלא, ככל שתצמצם את זרימת הדלק (כלומר אתה מדלל את המנוע) טמפרטורת גז הפליטה תעלה. בסופו של דבר היא מגיעה לטמפרטורה מקסימאלית או לשיא (שיא EGT) וכל דילול נוסף גורם ל EGT לרדת.

תערובת עשירות בשיא EGT מספקות יותר כוח. המטוס טס מהר יותר, אך המנוע שורף יותר דלק וטמפרטורות ראש הצילינדר גבוהות יותר. קביעת תערובת מדוללת יותר ב-EGT שיא פועלת בטמפרטורות נמוכות יותר, בחלקו הגדול מכיוון שהמנוע מפתח פחות כוח. כתוצאה מכך המטוס טס לאט יותר, לעיתים באופן משמעותי. אולם הטווח גדל מכיוון שקצב צריבת הדלק נמוך יותר.

מנועים רבים פועלים בצורה לא טובה בצד המדולל של השיא. אם המנוע שלך פועל בצורה חלקה בצד המדולל, יש לך אפשרות לבחור: להפעיל את המנוע שלך מדולל כדי לחסוך דלק, להאריך את טווח המטוס ולהשאיר את הצילינדרים קרים. אם אתה מעדיף לטוס מהר יותר, תפעיל תערובת עשירה, אך תשרוף יותר דלק. ואם הצילינדרים שלך נוטים להתחמם יתכן שתצטרך לקבוע תערובת עשירה מאד כדי לשמור על  CHTsתחת שליטה.

 כדאי ללמוד יותר על ניהול תערובות כדי שתוכל להשתמש באפשרות המתאימה למנוע שלך ולמטרות ביצועי הטיסה שלך.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.