בדיקת הצתה נכונה

נכתב על ידי Doug Stewart , תורגם על ידי איציק מה-יפית

מתוך     Pilot workshops.com      The Correct Ignition Check

Dev S.    שאלת מנוי: “שותפי למטוס מתעקש לבדוק את המגנטו הימני לפני בדיקת השמאלי. נראה לי שזה לא צריך להיות חשוב בכלל. מי צודק? “

Doug:   מכנית, לא משנה איזה מגנטו תבדוק קודם. כל עוד אתה בודק את שניהם, השלמת את המשימה.

עם זאת, יש סיבה שמדריכים רבים – וספר הטייס לידע תעופתי – ממליצים לבדוק תחילה את המגנטו הימני, ואז את השמאלי. הביצוע בסדר זה עוזר להבטיח ששני המגנטו יבחרו לפני ההמראה.

בבדיקת המגנטו שלך, עבור שתי לחיצות (קליקים) שמאלה (המגנטו הימני נבחר), ואז בחזרה לשני המגנטו, ושוב לחיצה (קליק) אחת שמאלה (בחירת המגנטו השמאלי), ושוב חזרה לשניהם. זה לא מבטיח שתמשיך להיות בשני המגנטו כשאתה ממריא, אבל זה מונע את שגיאת המחשבה שעברת לחזרה ל”שניהם” להמראה כשאתה בעצם העברת קליק אחד מ”ימין” ל”שמאל”.

כשאנחנו בודקים את המגנטו, אנחנו בודקים שלושה דברים. האחד הוא שחוטי ההארקה של המגנטו עדיין מחוברים. אם לא מחוברים, לא תהיה ירידה בסל”ד כשתבחר את המגנטו הזה. שנית, שהירידה בסל”ד הינה בגבולות המומלצים המוגדרים ב-POH. זה אומר שהמגנטו שנותר יכול לספק ניצוץ מספק על מנת לשמור על המנוע שלנו פועל, גם אם עם פחות מכוח מלא. הדבר השלישי הינו שהירידה ההפרשית בין המגנטו נמצאת במגבלות, מה שעשוי לרמוז לנו על בעיית תזמון לא נכון או בעית מגנטו אחרת שעלינו לבדוק לפני הטיסה.

עם מגנטו אחד בלבד, יש לנו פחות כוח להמראה. לא פעם, היה לי מועמד שהמריא עם רק המגנטו השמאלי שנבחר. עבור מועמד אחד בססנה 150, השילוב של יום חם ולח ורק המגנטו השמאלי שנבחר הביא לשיעור טיפוס אנמי של פחות מ- 75 רגל לדקה.

למרבה המזל, המועמד זיהה את השגיאה לפני שנאלצתי לסיים את המבחן.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.