אבדן כח חלקי

נכתב על ידי Wally Moran ,  תורגם על ידי איציק מה-יפית

 מתוך     Pilot workshops.com      Partial Power Loss

 Tim R. שאלת מנוי: "התאמנתי באובדן כוח מלא של המנוע במהלך ההדרכה, אולם אני תוהה באם יש לכם עצה לגבי אובדן כוח חלקי. למשל, מנוע מגמגם."

 Wally:  ובכן, אנחנו יכולים לומר לפחות שאובדן כוח חלקי טוב יותר מאשר אובדן כוח מלא. יש לנו לפחות מספר אפשרויות נוספות.

מחשבתי הראשונה הינה לבטל כל מה שעשית כדבר האחרון. אם זה עתה החלפת מיכלי דלק, החלף חזרה. אם זה עתה דיללת, העשר את התערובת, זה הרעיון. בשלב הבא נסה את כל פרטי פתרון תקלה בסעיף כשלון מנוע בבד"ח. עליך לפתח תרשים זרימה שיכסה את כל הפריטים. זה לא הזמן להתחיל לחפש את הבד"ח. פריטים אלו חייבים להיות בזיכרון לטווח ארוך.

זכור שבעודך מאבד כוח, האף יפול בעוד שהמטוס רוצה לשמור את מהירותו המקוזזת, לפיכך עליך להתחיל למשוך את מוט ההיגוי לאחור ולהאט למהירות הגלישה המטבית. אל תוותר על הרבה גובה בעודך מבצע את הבדיקות. גובה משמעו אפשרויות ובזמן שכזה האפשרויות טובות.

אם שיחקת במשחק של "מה אם" (what if), אתה כבר יודע באיזה כיוון נמצא השדה הקרוב ביותר, לכן פנה לכיוון זה בעודך מנסה לפתור את התקלה ומקזז. אם אינך חושב תמיד לאן תפנה באם מתפתחת בעיית מנוע, אינך מבצע את תפקידך כמפקד המטוס.

אם אינך יכול לפתור את הבעיה שלך, שמור גובה עד אשר המטוס מאט למהירות גלישה מטבית ובדוק באם יש לך מספיק כוח לשמירת גובה. אם כן, נוע לעבר השדה הקרוב. אפילו מעט כוח יאריך את הגלישה משמעותית, לפיכך שמור גלישה מטבית ושמֶר גובה ככל שניתן. כמובן שהמנוע יכול לשבוק בכל זמן נתון, כך שככל שאתה מתקדם, הקפד לבחור מקומות לנחיתת חירום אפשרית.

הגע מעל השדה שלך גבוה ככל שתוכל, ואז תמרן עצמך להקפה רגילה כשצלע עם הרוח בגובה של בערך 1000 רגל מעל גובה השדה. עתה, אם תרגלת בעבר נחיתות ללא מנוע ממצב זה, אתה במצב טוב. היזהר לא לרכוש יותר מדי גובה ומהירות בגישה, אולם זכור גם שאם סגרת מצערת, לא תוכל לרכוש שוב כוח.

כמובן שקבלת סיוע מהבקרה והכרזת חירום, כפי שמאפשר הזמן, מסייעים; אולם מרבית העבודה תלויה בך.

ובקיצור, הכר את תרשים הזרימה של איתור תקלות בבעיות המנוע שלך, שמור על מודעות מצבית, היה מסוגל לקזז ולהטיס את המטוס שלך במהירות גלישה מטבית ותרגל נחיתות ללא מנוע מצלע עם הרוח. בעשותך דברים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלך לנחיתה בטוחה.
——————————————————————————————————————-

 הערה: לפני מספר ימים פרסם המדריך יהודה ביין המלצה להפסיק כל ניסיון התנעה בגובה 1000 רגל ולהתמקד בנסיון הנחיתה בלבד. בנוסף, המחבר לא התייחס לנושא הקרחת מאייד כאפשרות ראשונה לגמגומי מנוע, אני ממליץ למשוך חימום מאייד (במטוסים בהם קיימת התקנה זו) כדבר ראשון ומיידי באיתור התקלות.

תגובות

תגובות

סגור לתגובות.